> > > BeatIt Test: Meinl Byzance Vintage Equilibrium China 20″

Całkiem niedawno otrzymaliśmy kolejną przesyłkę z Niemiec, a konkretnie z Gutenstetten, gdzie, jak wszystkim maniakom bębnów w Polsce wiadomo, swoją siedzibę ma firma Meinl. W środku znajdowało się sporo naprawdę ciekawych rzeczy. Naturalnie niezwłocznie zabraliśmy się do ich wnikliwego testowania, a wynikami testów dzielimy się z naszymi widzami na bieżąco. Widzieliście i słyszeliście już między innymi tamburyn Backbeat Pro 13″ i żelki tłumiące Drum Honey. Dziś chcielibyśmy przedstawić wrażenia z testowania chinki z serii Byzance z sygnaturą Matta Garstki.

Meinl Byzance Vintage Equilibrium China 20″

1. Przebieg testu

Chinę Meinl Byzance Vintage Equilibrium 20″ przetestowaliśmy w naszym pomieszczeniu przeznaczonym do nagrań. Na początek zagraliśmy kilka pojedynczych nut o różnej dynamice, a następnie przeszliśmy do zaprezentowania brzmienia instrumentu w groove’ach, z użyciem centralki, tomów i werbla.

2. Podstawowa specyfikacja instrumentu:

  • producent: Meinl Cymbals
  • seria: Byzance
  • model: Vintage Equilibrium
  • Sygnatura: Matt Garstka
  • średnica: 20″
  • materiał: brąz B20
  • wykończenie: tradycyjne, piaskowane, toczone
  • dźwięk: średnio-niski
  • brzmienie: ciemne
  • wybrzmienie: dość krótkie

3. Produkt i brzmienie

20-calowa chinka Meinl Byzance Vintage Equilibrium 20″ to bardzo pięknie wykonany i tak samo prezentujący się talerz. Tradycyjne wykończenie – piaskowane, z blisko siebie wykonanymi toczeniami – obiecuje również tradycyjne brzmienie. Tak w istocie jest, ponieważ mamy do czynienia z instrumentem brzmiącym vintage’owo, ciemno, sucho, o dość krótkim (jak na taką średnicę) wybrzmieniu, no i z ogromną ilością piachu. Jedno uderzenie i wyobraźnia przenosi nas na Saharę…

Atak jest lekko opóźniony, wave otwiera się szeroko, ale po pewnym czasie od uderzenia pałką. Zmierza to już w stronę małego gongu (oczywiście z zachowaniem wszelkich proporcji – to tylko porównanie). “Rajdowanie” nie sprawia większego problemu i talerz brzmi wówczas bardzo potężnie, a jednocześnie nie irytująco.

4. Podsumowanie

Meinl Byzance Vintage Equilibrium China 20″ to duża, ciemna, sucha, piaszczysta i tradycyjnie brzmiąca chinka, która może dać ciekawe rezultaty praktycznie we wszystkich stylach muzycznych: jazz, fusion, funk, pop, electro, reggae, muzyka świata, muzyka filmowa i teatralna, rock, metal, bez względu na to, czy będzie to w studiu nagraniowym, czy na żywo. Ten bardzo ciekawy talerz można oczywiście również z powodzeniem stosować jako element stacka.

Producent: https://meinlcymbals.com/

Dystrybutor: http://www.meinldistribution.pl/

OCENA: 5/5 TOP

Plusy:

  • świetne wykonanie
  • piękny wygląd
  • tradycyjny efekt brzmieniowy
  • łatwość ride’owania
  • wielowymiarowe, uniwersalne stylistycznie brzmienie

Minusy:

  • brak

Bębniarki i Bębniarze! Pora, aby blacha Meinl Byzance Vintage Equilibrium China 20″  z sygnaturą Matta Garstki przeszła najważniejszy ze wszystkich testów, a więc ten na słuch widzów portalu dla perkusistów beatit.tv!

Share