> > > Jason Sutter wywiad dla BeatIt, cz. 2

DRUM FEST 2016: kliniki perkusyjne, występy na żywo, rozmowy i wiele, wiele więcej

W dniach 21-23 października odbył się gorący weekend w opolskiej hali WCK. Koncerty, warsztaty, recitale, a także Young Drum Hero – stojący na bardzo wysokim poziomie konkurs dla młodych perkusistów w dwóch kategoriach wiekowych – wszystko to w ramach 25. edycji międzynarodowego festiwalu perkusyjnego DRUM FEST. Podczas tych wydarzeń publiczność miała możliwość posłuchania bębniarzy grających w najrozmaitszych stylistykach muzycznych, poznania sekretów pracy z największymi muzykami, a także dowiedzenia się więcej o sprzęcie, ćwiczeniach, zagrywkach czy sposobach wyrażania siebie za bębnami. Koncerty zagrali: Lizzard (za perkusją Katy Elwell), Flotsam and Jetsam (za perkusją Jason Bittner), Rick Latham Trio (za perkusją leader) oraz Michael Landau Group (za perkusją Gary Novak). Osobną atrakcją samą w sobie podczas całej imprezy były kliniki perkusyjne, które poprowadzili: Maciek Gołyźniak, Łukasz “Icanraz” Sarnacki, Katy Elwell, Jason Bittner, Riick Latham, Gary Novak, Kaz Rodriguez czy Russell Gilbrook (Uriah Heep).

Znalazł się wśród nich również Jason Sutter – muzyk doświadczony, który studiował muzykę na uniwersytecie North Texas i zakosztował tam gry w uniwersyteckim zespole marszowym, co dało mu solidne podstawy werblowe, a mający na koncie współpracę z takimi tuzami muzyki rockowej jak Chris Cornell, Marilyn Manson, zespoły Foreigner i New York Dolls oraz popularną w USA grupą Smash Mouth.

Perkusista prezentuje różne techniki gry na werblu

Jason Sutter pokazywał tajniki technik werblowych, za jego plecami stoi piękny, vintage’owy Ludwig.

Rozmowa z Jasonem Sutterem, część 2

Nie mogliśmy nie skorzystać z okazji do przeprowadzenia wywiadu i przepytaliśmy Jasona dokładnie na okoliczność tematów, które porusza podczas swoich klinik. W tej części rozmowy Jason Sutter mówi o tym dlaczego niektórzy perkusiści otrzymują telefon z propozycją przesłuchania, ale ostatecznie nie proponuje się im miejsca w zespole i od czego zależy to, że pracę dostaje kto inny. Rozmawiamy także o tym, że w dzisiejszych czasach większość bębniarzy prezentuje świetny poziom gry, ale wybitnych talentów nie jest aż tak wiele, o psychologii bycia zawodowym perkusistą, stresie związanym z przesłuchaniami, rozgrzewce przed występem lub sesją nagraniową, a także o strojeniu bębnów.

Bębniarki i Bębniarze! Oto druga część wywiadu z Jasonem Sutterem. Specjalnie dla BeatIt!