> > > Perkusista wrócił do gry po amputacji kończyny dzięki protezie Google TensorFlow AI

Kiedy perkusiście Jasonowi Barnesowi amputowano dolną część prawej ręki po wypadku przy pracy w 2012 roku, był pewien, że położy to kres jego grze na perkusji. Ale teraz, na przekór czarnym scenariuszom, Google opublikował film wideo (poniżej) demonstrujący moc technologii maszyn uczących się, zastosowanej w protezie, która pozwala Jasonowi ponownie grać.

Jason od 2013 roku współpracuje z Gilem Weinbergiem, ekspertem od robotyki i założycielem Georgia’s Tech Center for Music Technology nad opracowaniem protezy, która jest obsługiwana za pomocą elektromiografii (EMG). Ruchy i gesty pozostałej części kończyny Jasona generują sygnały elektryczne, które są przekształcane w strumienie danych, których oprogramowanie TensorFlow może uczyć się i które może przetwarzać.

Mogę napiąć mięśnie, a to wzmocni chwyt pałki, mogę rozciągnąć mięsień, aby poluzować chwyt, tak jak robiłaby to normalna dłoń. Naprawdę czuję sprzężenie zwrotne z ramieniem i jest ono tak bliskie posiadania prawdziwej dłoni, jak to tylko możliwe.” – mówi Jason.

W rezultacie proteza jest w stanie reagować na pożądane ruchy Jasona z minimalnym opóźnieniem, zapewniając niezwykle naturalną kontrolę nad uderzeniem. Czuje się szczęśliwy, że mogłem być częścią tego procesu. W przeszłości zawsze trzeba było się nauczyć, jak przystosować się do nowego urządzenia. Ale w tym przypadku, to urządzenie zostało dostosowane do mnie.”

Możecie śledzić Jasona za pośrednictwem jego konta na Instagramie TUTAJ.