> > > Test BeatIt: Polmuz Birch Model 3 Blue to Black Fade

Nadeszła do nas kolejna świeżutka przesyłka ze sklepu perkusyjnego DrumStore, który ma swoją siedzibę ma w Gdyni, o czym wiedzą wszyscy maniacy bębnów w naszym kraju. Tym razem jest to zestaw perkusyjny odrodzonej marki Polmuz, która miała rynkową premierę pod koniec ubiegłego roku (reportaż TUTAJ). Natychmiast zabraliśmy się do testowania, a wynikami testów dzielimy się z naszymi widzami w tej chwili.

Testujemy zestaw perkusyjny Polmuz Birch Model 3 Blue to Black Fade

1. Przebieg testu

Test przeprowadziliśmy w naszym własnym pomieszczeniu do nagrywania. Zestaw składa się z dwóch rack tomów, jednego floor tomu, centralki oraz werbla na które założono przezroczyste naciągi Remo Emperor (uderzane na tomach), Remo UK Drum Head (rezonansowe na tomach), przezroczysty Evans EMAD2 (uderzany na bębnie basowym), podobny do Fiberskyn, firmowy rezonans na bębnie basowym oraz powlekany Remo Ambassador (uderzany na werblu) i Remo Ambassador Snare Side (rezonansowy na werblu). Podczas testu skorzystaliśmy także z prototypowego hardware’u (pedał do bębna basowego, statyw do hi hatu, statyw do werbla, dwa do talerzy oraz taboret).

2. Podstawowa specyfikacja testowanego zestawu:

  • producent: Polmuz
  • model: Birch Model 3
  • oznaczenie modelu: M3-522-BTBF
  • elementy zestawu: tom 10″x8″, tom 12″x9″, floor tom 16″x16″, bęben basowy 22″x18″, werbel 14″x6,5″
  • kolor: Blue to Black Fade
  • wykończenie: lakier połysk
  • materiał: 100% brzoza (6 warstw, 6,9 mm)
  • mocowanie rack tomów: nieingerujące w korpus
  • niedziurawiony korpus bębna basowego
  • claw hooks: gumowe podkładki
  • osprzęt: chrom
  • statywy: tak (werbel, hi hat, łamany i prosty do talerzy)
  • pedał do bębna basowego: tak
  • stołek perkusyjny: tak

3. Produkt i brzmienie

Zestaw Polmuz Birch Model 3 Blue to Black Fade jest bez wątpienia inspirowany stylem vintage (choć nie w takim stopniu, jak opisywany już przez nas Tulipwood Aqua Blue), który jednocześnie spełnia współczesne wymagania za sprawą wykorzystania nowoczesnych technologii. Składa się on z następujących elementów: tom 10″x8″, tom 12″x9″, floor tom 16″x16″, bęben basowy 22″x18″, werbel 14″x6,5″. Bębny robią pozytywne wrażenie od pierwszego kontaktu, jeszcze wzrokowego. Spod połyskliwego lakieru rzuca się w oko wykończenie Blue to Black Fade. Przechodzi ono od turkusu przez niebieski do czarnego, z widocznymi słojami, i jest okraszone nowym logo wskrzeszonej marki. Śmierć i czerń metalowcy pewnie wybraliby troszkę odmienny look, jednak bębniarze zainteresowani Polmuzem, a poruszający się we wszystkich innych stylach będą mieli na czym zawiesić oko. Do tego porządnie wykonane obręcze bębna basowego w kolorze czarnym oraz krawędzie korpusów (45°), zdrowa i ładna sklejka (w stu procentach z brzozy), nieinwazyjne zawieszenie rack tomów – to wszystko musi spodobać się już na pierwszy rzut oka. Śruby działają absolutnie bez zarzutu jeśli chodzi o strojenie, choć pewnym minusem jest to, że werbel rozstroił się po kilkunastu minutach grania rimshotami (trzy śruby znajdujące się najbliżej uderzanego miejsca). Oczywiście można ten problem rozwiązać za pomocą specjalnych blokad, dostępnych w każdym sklepie perkusyjnym. Nabywca otrzymuje także nogi bębna basowego z teleskopami, claw hooki z gumowymi podkładkami i komplet hardware: pedał stopki, statyw do hi hatu, statyw do werbla, dwa statywy do blach (łamany i prosty) oraz taboret w CENIE zestawu. To się chwali, zwłaszcza że cena całości będzie oscylować w granicach 3500 zł.

Jeśli chodzi o brzmienie, to przetestowaliśmy zestaw w następującym strojeniu uzyskanym za pomocą stroika Tune-Bot:

  • bęben basowy – C (pierwsza oktawa, 30 Hz na naciągu uderzanym i 50 Hz na naciągu rezonansowym)
  • floor tom – D (druga oktawa, 95 Hz na górze i 148 Hz na spodzie)
  • rack tom 12″ – A (druga oktawa, 138 Hz na górze i 255 Hz na spodzie)
  • rack tom 10″ – E (trzecia oktawa, 240 Hz na górze i 306 Hz na spodzie)
  • werbel – A (trzecia oktawa, 308 Hz na górze i 350 Hz na spodzie)

Skupiliśmy się na jednym stroju, ponieważ mamy tu do czynienia z zestawem w konfiguracji rockowej (rozmiary i naciągi) i nie ma co silić się na jazzowe brzmienia. Cały zestaw charakteryzuje się tym, co brzmieniowo wyróżnia brzozę jako materiał, tzn. wyraźną górą z jednoczesnym przyjemnym dla ucha, niskim basem, a do tego sporą dozą ciepła dzięki całkiem zrównoważonemu średniemu zakresowi. Centralka zagrała kilka szybkich szesnastkowych strzałów na dwa “kopyta” i możecie być pewni, że nie utonęły one w mule niskich częstotliwości, ponieważ brzozowa górka daje na prawdę odpowiedni “gwozdek”. Floor tom zabrzmiał odpowiednio głęboko, nie tracąc przy tym punktu i ataku. Oba tomy pięknie przebijają się przez inne instrumenty i są dość muzykalne (cały zestaw został sprawdzony podczas próby mocno rockowego zespołu, w którym na co dzień gra nasz reduktor Viking). Werbel brzmi dość lekko i zwiewnie – w stronę stylów takich jak funk czy po prostu pop. Nie udało nam się uzyskać z niego troszkę bardziej masywnego brzmienia (to przecież nic złego), ale za to, po nieplanowanym rozstrojeniu się trzech śrub z powodu gry rimshotami, okazało się, że łatwo go “zeszmacić”, i to z całkiem ładnym efektem brzmieniowym.

Zestawy te mają być dostępne od nowego roku w następujących konfiguracjach:

BD 22”x18” TT 10” x 7” -, TT 12” x 8” – FT 16” x 14” – Snare 14” x 5.5” Blue Black Fade + hardware pack
BD 22”x18” TT 10” x 7” -, TT 12” x 8” – FT 16” x 14” – Snare 14” x 5.5”Coffee Fade #006F + hardware pack
BD 20”x18” TT 10” x 7” -, TT 12” x 8” – FT 16” x 14” – Snare 14” x 5.5” Blue Black Fade + hardware pack
BD 18”x14” TT 12” x 8” FT 14” x 14” – Snare14” x 5.5” Blue Black Fade + hardware pack
Snare Drum 14×6,5 Blue Black Fade
Snare Drum 13×6,5 Blue Black Fade

Producent: https://polmuzdrums.com/https://www.facebook.com/PolmuzDrums

Dystrybutor: http://drumstore.pl/

OCENA: 5/5

Plusy:

  • dobre wykonanie
  • ciepłe brzmienie
  • atak
  • gustowny wygląd
  • sporo osprzętu w cenie

Pomiędzy:

  • śruby werbla rozstrajają się przy grze rimshotami

Minusy:

  • obiektywnie brak

Przeczytaj także:

Test zestawu Polmuz Tulipwood Aqua Blue

Test werbla Polmuz Tulipwood

Test werbla Polmuz Jawor

Artykuł na temat historii bębnów Polmuz