> > > Vintage Test BeatIt: zestaw perkusyjny Pearl MMX z połowy lat 90.

Pod koniec wiosny zamknęliśmy się w poznańskim Perlazza Studio, gdzie pod okiem znanego muzyka, nagradzanego producenta i realizatora, a także (a dla nas przede wszystkim) maniaka bębnów, Przemysława „Perły” Wejmanna, przetestowaliśmy kilka zestawów perkusyjnych i werbli z oferty firmy MW-Vintage, która (jak sama nazwa wskazuje) specjalizuje się w handlu sprzętem vintage i jest prowadzona przez Mateusza Wysockiego, którego niejedna Bębniarka i niejeden Bębniarz zna wieloletniej pracy w poznańskim sklepie Avant Drum Shop. Ściślej mówiąc, testował Max Psuja, ekipa beatit.tv zarejestrowała obraz, a nasz czujny realizator zadbał o odpowiedni dźwięk.

Max Psuja, jako absolutny maniak wintydżu, były pracownik “Avanta” i świetny perkusista, mający na koncie współpracę z takimi artystami jak Kumka Olik, Holak, Lilly Hates Roses czy Yoachim, nadawał się doskonale do roli laboranta „ostukującego” sprzęt. Uczynił to zresztą z wielką ochotą.

Wyniki naszych testów publikujemy sukcesywnie od jakiegoś czasu. Dziś…

Testujemy perkusję Pearl Masters MMX z połowy lat 90.

MAX PSUJA PEARL MASTERS MMX

fot: beatit.tv

 

1. Produkt

Pearl to istniejący od 1946 r. japoński potentat w dziedzinie produkcji zestawów perkusyjnych, werbli, instrumentów perkusyjnych i hardware – marka, której nie trzeba przedstawiać żadnemu maniakowi bębnów. Z kolei zestawy Masters w wersji klonowej w latach 90. ubiegłego wieku stanowiły (obok Yamahy Recording Custom) standard wyposażenia studiów nagraniowych na całym świecie. Testowany przez nas zestaw jest wykonany z 4-milimetrowej sklejki klonu północnoamerykańskiego. Wykończenie kadeł jest naturalne i lakierowane, a ich wymiary to 10″ x 10″, 12″ x 10″, 14″ x 12″, 16” x 14”. Mateusz Wysocki szacuje datę produkcji na 1996 r.

2. Podstawowa specyfikacja zestawu:

  • producent: Pearl
  • model: Masters MMX
  • rok produkcji: połowa lat 90.
  • materiał: klon północnoamerykański
  • konfiguracja: centralka 22″ x 16″ (niedziurawiona), tomy 10″ x 10″, 12″ x 10″, 14″ x 12″, 16” x 14”
  • wykończenie: lakier
  • kolor: naturalne
  • obręcze: Pearl Super Hoops
  • w zestawie 4 tom holdery TH88
  • zawieszenie tomów: Pearl ISS

3. Przebieg testu i brzmienie

Podczas testu zestawu Pearl Masters MMX wykorzystaliśmy werbel Pearl Jupiter Chrome Over Brass 14″ x 6,5″, talerze Impression Cymbals oraz naciągi Aquarian (Response 2 Coated na tomach, Remo Ambassador na werblu i Super Kick I Coated na centrali).

Max zaprezentował najpierw brzmienie z centralki wydobyte pojedynczymi uderzeniami na różnych poziomach dynamiki, następnie centralki w połączeniu z werblem i każdego z tomów (znów pojedynczymi uderzeniami o różnej dynamice), aby zakończyć figurami rytmicznymi z użyciem wszystkich elementów zestawu oraz wykonaniem groove’u.

Mamy tutaj do czynienia z bębnami o brzmieniu charakterystycznym dla wielu płyt z lat 90., zwłaszcza tych rockowych. Niejeden realizator dźwięku i producent do dziś uważa ten instrument za klasykę klonowego brzmienia. Tomy brzmią śpiewnie, ciepło i z głębią (bez względu na rozmiar). Centralka była w swoim czasie wzorcowym instrumentem jeśli chodzi o niskie częstotliwości. Nie posiada ona jednak zbyt wiele jasnego “klika”, jest to raczej ciemny, twardy punkt. Mateusz Wysocki ma rację kwalifikując ten zestaw jako “modern vintage”. Nic dodać, nic ująć.

 

Oto, jakie wrażenia z gry ma nasz “laborant”, Max Psuja: “Chociaż sam poszukuję innego brzmienia i jestem fanem instrumentów starszych, to musze stwierdzić, że to bardzo pięknie brzmiące bębny o wyraźnym, dość jasnym ataku tomów, z mocnym dołem. Bardzo muzykalne, idealnie nadające się do wszystkiego miedzy rockiem a jazzem. Jest to dobre narzędzie do studia ze względu na swoją uniwersalną charakterystykę”.

fot: beatit.tv

Bębny można kupić w sklepie internetowym firmy MW-Vinage pod tym adresem: http://mw-vintage.pl/pearl-perkusja-masters-custom-22-10-12-14-16/

Bębniarki i Bębniarze! Pora, aby bębny Pearl Masters MMX w konfiguracji 22″, 10″, 12″, 14″, 16″ przeszły najważniejszy ze wszystkich testów, a więc ten na słuch widzów portalu dla perkusistów beatit.tv! Specjalnie dla Was Max Psuja ze studia Perlazza!