> > > Musikmesse 2018: perkusje akustyczne Yamaha

Tegoroczne targi Musikmesse to temat na osobny wpis, co zresztą będzie miało miejsce i na beatit.tv podzielimy się naszymi wrażeniami z tej imprezy. Dość wspomnieć, że wystawców (przynajmniej tych z branży perkusyjnej) jest coraz mniej, a ci, którzy są, wystawiają się bardzo skromniutko. Wyjątkiem jest firma Yamaha, która zresztą od lat prezentuje się najokazalej, czy to na NAMM, czy to we Frankfurcie. Naturalnie nie mogło nas tam zabraknąć. Oto nasza relacja z wystawy perkusji akustycznych na stoisku Yamahy. Naszym przewodnikiem jest Wolfgang Csenteri – Menedżer Produktu w Yamaha Music Europe GmbH.

“Cześć! Nazywam się Wolfgang Csenteri i pracuję dla Yamaha Drums. Witam widzów BeatIt na Musikmesse 2018! Opowiem Wam pokrótce o tym, co tutaj na targach robimy z bębnami Yamahy.

Większość z Was prawdopodobnie zna instrumenty takie jak Fender Stratocaster, Gibson Les Paul, a w dziedzinie perkusji czymś takim jest Yamaha Recording Custom. To prawdopodobnie najczęściej nagrywany zestaw perkusyjny w historii i nasza legenda. W tym roku nie pokazujemy nowej wersji tego zestawu, to miało miejsce dwa lata temu. Wystawiamy te bębny na naszym stoisku ponieważ to po prostu żywa legenda. Wielu perkusistów tu przychodzi i chcą wiedzieć, gdzie można zobaczyć i sprawdzić zestaw Recording Custom. Oto i on.

Yamaha oferuje cały wachlarz zestawów perkusyjnych. Mamy serię Rydeen, której tu nie pokazujemy, bo brak na to miejsca. Następnym modelem w kolejności jest Stage Custom. Jak większość z Was wie, Yamaha produkuje nie tylko bębny akustyczne, ale także elektroniczne. Ten zestaw ma tutaj na celu pokazać kilka pomysłów na stworzenie hybrydowego zestawu poprzez dodanie padów elektronicznych. Aby to swobodnie zrobić nie założyliśmy toma 10”, który oczywiście jest w zestawie. Chodziło nam o miejsce na zaprezentowanie tych pomysłów.

Kolejnym naszym pomysłem jest wykorzystanie zestawu Live Custom, który jest wykonany z dębu, jako ciemnego monster kitu dla rockerów i metalowców. Mamy dobre relacje z producentami talerzy, więc poprosiliśmy naszych przyjaciół z Paiste o wykonanie pasujących, czarnych blach. Nie chodziło o pokazanie nowego zestawu, ponieważ na tych targach nie pokazujemy nowości, z wyjątkiem bębnów Tour Custom, a o zasugerowanie pomysłów na konfigurację i bycie kreatywnym.

Kolejny zestaw to Hybryd Maple. Hybryda w nazwie bierze się stąd, że wewnątrz sklejki jest jedna warstwa wenge. Skupiliśmy się tu na klimacie vintage. Takie jest wykończenie z chronionym tajemnicą pokryciem korpusów. Tom zamontowaliśmy na statywie, nie na centralce. Często nie zakładamy dolnego naciągu i obręczy, co również daje efekt vintage, ale aby był lepszy efekt na wystawie tutaj je założyliśmy.

Seria Hybryd Maple to efekt prac nad zestawem PHX. To topowa seria – Ferrari wśród zestawów Yamaha. Nasi japońscy rzemieślnicy zaprojektowali ten korpus jakieś 12 lat temu. To bardzo gruby korpus o 16 warstwach sklejki, wykorzystujące wiele typów drewna, np. kapur, jatoba, jesion. To dało wiedzę na temat tego, jak budować korpusy zależnie od materiału. Seria Hybryd Maple powstała na bazie badań przeprowadzonych przy pracach nad PHX.

To nasz główny wachlarz produktów. Żałujemy, że Was nie ma tu, na Musikmesse. Postanowiliśmy więc stworzyć miejsce, w którym użytkownicy naszych bębnów mogą usiąść za zestawem przed wielka publicznością. To jest nowy zestaw Tour Custom, w stu procentach wykonany z klonu. Jest dostępny w stonowanych kolorach: karmelowym, kandyzowanego jabłka, lukrecji, krówki. Te bębny powinny być smakowite nie tylko jeśli chodzi o brzmienie, ale także wygląd. Jest to klonowy zestaw ze średniej półki, aktualnie dostępny w sklepach.

Yamaha rozwija się nie tylko jako producent, ale także jako dystrybutor. Od trzech lat jesteśmy dystrybutorem pokrowców Protection Racket, a więc otwieramy się na dystrybucję, a Protection Racket to dobrze sprzedająca się marka.”

Share